بانک اطلاعات کابل ایران
بانک اطلاعات کابل ایران
کاربرد کابل زمینی

کاربرد کابل زمینی

کاربرد کابل زمینی جایگزین مطمئن تری برای کابل هوایی است. با این حال، نقطه ضعف آن این است که شما به راحتی می توانید محل نصب آن را فراموش کنید. به این ترتیب، آنها خطرات بزرگی را به دنبال دارند، به خصوص اگر قصد انجام کارهای محوطه سازی را دارید. تلاش برای انجام چنین وظایفی بدون مشخص کردن محل دقیق کابل برق زیرزمینی ممکن است منجر به برق گرفتگی مرگبار شود.

بنابراین باید بگوییم که چگونه می توان یک کابل زمینی را پیدا کرد؟

به طور کلی پیدا کردن سیم های مسی زیرزمینی کار است که خودتان می توانید انجام دهید. تنها چیزی که نیاز دارید چند دستگاه کابل یاب است. همان طور که گفته شد، انتخاب یک نوع کابل زمینی مناسب، شما را از تلاش برای مکان یابی مکرر کابل مدفون نجات می دهد.

دلایل اصلی برای پیدا کردن کابل های زیرزمینی، تعمیر و نگهداری و تعویض است. با این حال یک کابل زمینی می تواند در برابر ناملایمات خارجی مختلف، از جمله گرما و هر شرایط سخت دیگری که ممکن است منجر به آسیب آن شود، مقاومت کند. علاوه بر این، یک انتخاب ایده آل کابل می تواند جریان عبوری از آن و هرگونه خطر مکانیکی را تحمل کند.

یک کابل زمینی با کیفیت می تواند چند سال بدون آسیب دوام بیاورد. به همین دلیل است که همیشه توصیه می شود به جای قیمت کابل، کیفیت سیم را در نظر بگیرید. متأسفانه، اکثر افراد به دنبال کابل‌های ارزان‌تر به قیمت از دست دادن کیفیت هستند. به‌جای اینکه به ارزان‌ترین سیم اکتفا کنید، بهتر است از افراد متخصص در این حوزه در مورد بهترین نوع کابل زمینی مقرون‌به‌صرفه که متناسب با نیاز شما است، راهنمایی بگیرید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله کابل زمینی چیست؟پیشنهاد می‌شود.

سیم و کابل

چگونگی کاربرد کابل زمینی

برای استفاده از کابل زمینی باید یک مسیر کابلی ایده آل ترسیم شود. نصب کابل زمینی آسان است، اما ابتدا باید کابلی مناسب انتخاب شود.

سپس بررسی شود که آیا به کابل ولتاژ پایین یا فشار قوی نیاز است. بعد درباره تفاوت کابل آگاهی لازم کسب شود. یک کابل ولتاژ پایین برای کاربردهایی که تا 1000 ولت نیاز دارد، مناسب است. بنابراین، اگر قصد استفاده از کابل هایی که ولتاژ بالا دارند، وجود داشته باشد، ممکن است یک کابل زمینی 11000 کیلوولت مفید باشد.

در مرحله بعد باید اندازه مناسب کابل مشخص شود. بنابراین اندازه کابل باید بر اساس میزان جریانی که از طریق سیستم کابل زمینی عبور داده می شود، انتخاب شود. اغلب انجام چنین انتخاب هایی چالش برانگیز است، به خصوص اگر در کابل های برق متخصص نباشید. پس بهتر است قبل از انتخاب یک کابل زمینی ایده آل با یک متخصص مشورت کنید.

قیمت کابل زمینی

هیچ قیمت ثابت برای این نوع کابل وجود ندارد. قیمت آن بسته به نوع کابل زمینی و اندازه سیم متفاوت است. به طور کلی برای تولید کابل زمینی بزرگ تر از مس بیشتری استفاده می‌شود. هر چه مس استفاده شده در فرایند تولید بزرگ تر باشد، قیمت کابل بیشتر است.

این روند لزوماً به این معنی نیست که شما باید یک کابل با اندازه کوچک انتخاب کنید فقط به دلیل ارزان بودن. اندازه هادی تأثیرات شدیدی بر ظرفیت حمل جریان کابل دارد.

یک کابل با اندازه کوچک به احتمال زیاد آتش می گیرد؛ زیرا نمی تواند مقدار جریان الکتریکی را که از خود عبور می کند، تحمل کند. اگر این اتفاق افتاد، باید کابل را تعویض کنید. تعویض کابل زمینی نسبت به کابل های پی وی سی معمولی پرهزینه تر است؛ زیرا برای یافتن آن باید مقداری هزینه متحمل شوید. بنابراین، بهتر است صرف نظر از قیمت، روی اندازه مناسب کابل سرمایه گذاری کنید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله برچسب گذاری سیم چیست؟ پیشنهاد می‌شود.

کابل زمینی

ویکی کابل، بانک جامع اطلاعات سیم و کابل

ویکیکابل، بانک جامع اطلاعات سیم و کابل ایران است که با توسعه صنعت عظیم سیم و کابل، می‌خواهد با بهترین نحو و امن‌ترین شرایط اطلاعاتی در این زمینه در اختیار تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، نمایندگان و بسیاری از شرکت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های فعالی که در این راستا فعالیت دارند، قرار دهد.
همچنین می توان بیان کرد که ویکیکابل، بانک جامع اطلاعات سیم و کابل ایران است که در اداره ثبت شرکت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های ایران و ثبت شرکت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های مادرید در سطح جهانی به ثبت رسیده بر آن است تا محیطی ساده، سالم و صمیمی را برای فعالین این صنعت به ارمغان آورد.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ویکیکابل در تماس باشید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *