بانک اطلاعات کابل ایران

مزایای کابل آلومینیومی

مقالات , کابل

23 اردیبهشت 1402 246 بازدید
بانک اطلاعات کابل ایران
مزایای کابل آلومینیومی - ویکی کابل

مزایای کابل آلومینیومی

از کابل های آلومینیومی در صنایع مختلف استفاده می شود و سبک بودن از ویژگی های مهم آلومینیوم است .

این امر باعث شده است که کابل های آلومینیومی به پرمصرف ترین کابل ها در پروژه هایی تبدیل شوند که وزن در آن ها تمرکز اصلی است مانند سازه هایی با اهداف باربری .

در این مقاله سعی داریم به مزایای کابل آلومینیومی بپردازیم . ویکی کابل بانک اطلاعات سیم و کابل شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند .

مزایای کابل آلومینیومی

آلومینیوم یک فلز بسیار همه کاره با تعدادی از مزایا است که هم سبک وزن و هم انعطاف پذیر است .

می توان آن را ریخته گری و ذوب کرد ، شکل داد ، ماشین کاری و اکسترود کرد به این معنی که می توان آن را به اشکال مختلف تولید کرد و سپس برای مصارف مختلف به کار برد .

به دلیل تطبیق پذیری و استحکام فوق العاده ، استفاده از آلومینیوم به ویژه با مزایایی که ارائه می دهد محبوبیت بیشتری پیدا می کند .

از طریق فرآیند اکستروژن آلومینیوم می توان آن را در طرح های پیچیده تر عرضه کرد . این اکستروژن را می توان در انواع پرداخت ها از جمله آنودایز ، آسیاب یا رنگ شده عرضه کرد .

مزایای کابل آلومینیومی - انواع مزایای کابل آلومینیوم

وزن سبک

آلومینیوم یک فلز سبک وزن شناخته شده با وزن مخصوص تقریباً 2.71 گرم بر سانتی متر مکعب است . حدود یک سوم وزن فولاد است که حمل و نقل آن را راحت تر و ارزان تر از سایر فلزات می کند .

استحکام آلومینیوم را می توان با استفاده از عناصر آلیاژی مختلف برای ارائه مزایای بهتر از جمله استحکام بالاتر یا شکل پذیری آسان تر تطبیق داد .

به دلیل ماهیت سبک ، مقاومت در برابر خوردگی و سهولت ساخت ، ورق های آلومینیومی برای پروژه هایی مانند تابلوسازی وسایل نقلیه ، آثار هنری ، روکش ساختمان و اتصالات آشپزخانه از جمله کاربردهای دیگر می باشند .

مقاومت در برابر خوردگی

آلومینیوم یک فلز مقاوم در برابر خوردگی است که به طور طبیعی یک پوشش محافظ ایجاد می کند . پوشش تشکیل شده بسیار نازک است و هنگامی که آلومینیوم با یک محیط اکسید کننده تماس پیدا می کند ایجاد می شود .

این لایه محافظ اکسید آلومینیوم به محافظت از سطح فلز در برابر خوردگی کمک می کند . علاوه بر این ، انجام عملیات سطحی مانند رنگ آمیزی یا آنودایز می تواند مقاومت کلی فلز در برابر خوردگی را بیشتر بهبود بخشد .

مزایای کابل آلومینیومی - مقاومت در برابر خوردگی

هدایت الکتریکی و حرارتی

آلومینیوم رسانای عالی گرما و الکتریسیته است. اگرچه آلومینیوم به اندازه مس رسانا نیست ، اما تقریباً یک سوم وزن است ، به این معنی که یک سیم آلومینیومی با وزن نیمی از یک سیم مسی ، مقاومت الکتریکی یکسانی دارد .

در نتیجه ، این ماده انتخابی برای خطوط انتقال برق است . همچنین یک رسانای عالی گرما است و به عنوان هیت سینک در کاربردهای مختلفی مانند چراغ های LED، محصولات الکتریکی ، مادربردهای کامپیوتر و غیره استفاده می شود .

انعکاس پذیری و شکل پذیری

یکی دیگر از مزایای آلومینیوم این است که به عنوان یک بازتابنده خوب عمل می کند . به دلیل توانایی آن در بازتاب نور و گرما ، در پتوهای نجات و یراق آلات نور استفاده می شود .

بدون بو و نفوذ ناپذیر

حتی با ضخامت 0.007 میلی متر از فویل آلومینیومی ، همچنان غیر قابل نفوذ است و طعم یا بوی ماده ندارد .

آلومینیوم غیر سمی است و اغلب برای بسته بندی محصولات حساس از جمله داروها و مواد غذایی استفاده می شود .

مزایای کابل آلومینیومی - نفوذناپذیری

قابلیت بازیافت

برخلاف تصور اکثر مردم ، آلومینیوم 100% قابل بازیافت است و در طول فرآیند بازیافت ، تمام خواص اولیه خود را حفظ می کند .

در طول تولید ، استفاده از فلز بازیافتی مقرون به صرفه تر از فلز اولیه خارج از زمین است و بنابراین ، در حین تولید ، تا حد امکان از مواد بازیافتی استفاده می شود .

ویکی کابل، بانک جامع اطلاعات سیم و کابل

ویکیکابل، بانک جامع اطلاعات سیم و کابل ایران است که با توسعه صنعت عظیم سیم و کابل، می‌خواهد با بهترین نحو و امن‌ترین شرایط اطلاعاتی در این زمینه در اختیار تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، نمایندگان و بسیاری از شرکت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های فعالی که در این راستا فعالیت دارند، قرار دهد.
همچنین می توان بیان کرد که ویکیکابل، بانک جامع اطلاعات سیم و کابل ایران است که در اداره ثبت شرکت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های ایران و ثبت شرکت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های مادرید در سطح جهانی به ثبت رسیده بر آن است تا محیطی ساده، سالم و صمیمی را برای فعالان این صنعت به ارمغان آورد.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *