بانک اطلاعات کابل ایران

کابل زرهی برق چیست؟

مقالات , کابل , کابل برق

20 شهریور 1401 271 بازدید
بانک اطلاعات کابل ایران
کابل زرهی برق

کابل زرهی برق چیست؟

کابل زره‌دار، کابل برق و کنترل اضافی است که برای استفاده با برق شهری مناسب است.

کابل زرهی برق برای شبکه‌های زیرزمینی، کانال‌های کابلی، سیستم‌های قدرت، برنامه‌های کاربردی در فضای باز و داخلی و کانال‌کشی کابل مناسب است. سیم‌کشی مسی هادی‌های ایده‌آلی برای هسته ایجاد می‌کند که در نتیجه به اشکال مختلفی از جمله کابل‌های 2 هسته‌ای، 3 هسته‌ای و 5 هسته‌ای به چند مورد اشاره می‌شود.

سیم زرهی برق یک مانع محافظ بالای کابل های معمولی ایجاد می کند. این مورد شامل نوار زرهی فولادی و زره پوش سیم فولادی است. کابل‌های زره‌دار که مقاومت مکانیکی بالاتری دارند، نسبت به کابل‌های معمولی برای دفن مستقیم مناسب‌تر هستند. لایه محافظ خودکار اعمال شده بر روی هر ساختار کابل ضروری است.

سیم های زرهی برق در فضای باز نیز انعطاف پذیر هستند. کابل زرهی برای مکان هایی مناسب است که مستعد آسیب مکانیکی بوده و به فرسایش بسیار حساس هستند. این کابل برای هر محیطی مناسب است، اگرچه برای دفن مستقیم در مکان‌های صخره‌ای بهترین است.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله کابل سفارشی چیست؟ پیشنهاد می‌شود.

کابل برق

مشخصات کابل زرهی برق

به طور کلی سیم برق زره پوش برای استفاده در محیط های پرخطر و صنعتی طراحی شده است. بنابراین این نوع کابل ها اغلب در مناطقی استفاده می شوند که ممکن است به طور مکانیکی توسط آفات آسیب ببیند یا با سایر موارد تماس پیدا کنند. سیم‌های زره‌دار بهترین جایگزین برای زمانی‌که مجرای محافظت‌شده در دسترس نباشد، هستند. سیم های انتقال، سیم های هوایی و خطوط برق همگی نمونه هایی از کابل های زرهی هستند.

انواع کابل زرهی برق

کابل زرهی برق در قطر، انواع و اندازه های مختلفی وجود دارد. هر نوع با مجموعه خاصی از ویژگی های اساسی در ذهن ایجاد می شود که همه آنها برای مناسب ساختن آن برای یک برنامه خاص در نظر گرفته شده اند. شما می توانید کابلی را انتخاب کنید که برای پروژه شما مناسب تر است.

کابل‌های زره‌دار نواری فولادی (STA)، کابل‌های زره‌دار سیمی فولادی (SWA) و کابل‌های زره‌دار آلومینیمی رایج‌ترین انواع کابل‌های زره‌دار هستند. هر یک از این سیم های زره ​​پوش تا حدودی طراحی متفاوتی دارند. این ویژگی ها تعیین می کنند که آیا برای استفاده در یک برنامه خاص مناسب هستند یا نه، قبل از خرید کابل زره پوش، باید بررسی کنید که برای کار مناسب است.

اندازه کابل زرهی

در نظر گرفتن اندازه کابل زره پوش هنگام انتخاب بسیار مهم است. کابل های سایز بزرگ برای ایجاد چند اتصال الکتریکی مناسب هستند. سیم های زره ​​پوش برای انجام وظایف خاص طراحی شده اند. برای انجام مقدار خاصی از عملیات ساخته شده است. هنگام انتخاب، نوع عملیات کابلی را که قصد انجام آن را دارید، در نظر داشته باشید و مشخصات کابل مربوط به اهداف منحصر به فرد خود را به خاطر بسپارید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله تفاوت سیم و کابل چیست؟ پیشنهاد می‌شود.

حفاظت و طول عمر

کابل‌های زره‌دار برق، حفاظت و طول عمر کافی را در مواقعی که لوله‌ها کمیاب هستند، فراهم می‌کنند. سیم زرهی یک موقعیت بسیار توصیه شده است. کاربردهای متعددی دارد که مستعد سایش کابل و زنگ زدگی هستند. سیم های محافظ در مناطق پرخطر مانند زیر پله ها، زیرزمین و اصطبل ها نشان داده می شوند. اگر نوع مناسب کابل زره پوش را تهیه کنید، از ایمنی و طول عمر آن مطمئن خواهید بود. یک کابل برق زره پوش قوی برای کاربردهای ولتاژ بالا مورد نیاز است.

قیمت کابل زرهی برق چقدر است؟

کابل های زرهی برق بسیار گران‌تر از کابل‌های دیگر هستند. قیمت انواع اتصالات زرهی نیز متفاوت است؛ زیرا اساساً با اندازه از نظر ضخامت کابل مورد نیاز شما تعیین می شود. هرچه کابل مورد نیاز شما ضخیم‌تر باشد، مس بیشتری مصرف می‌کند و در نتیجه قیمت بالاتری دارد. برای مثال قیمت کابل زرهی برق 95 میلی متری از کابل زرهی برق 16 میلی متری بالاتر است. همچنین قیمت این کابل نیز تحت تأثیر قیمت مس است که همواره در نوسان است.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله کابل چیست؟پیشنهاد می‌شود.

انواع کابل

ویکی کابل، بانک جامع اطلاعات سیم و کابل

ویکی کابل، بانک جامع اطلاعات سیم و کابل ایران است که با توسعه صنعت عظیم سیم و کابل، می‌خواهد با بهترین نحو و امن‌ترین شرایط اطلاعاتی در این زمینه در اختیار تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، نمایندگان و بسیاری از شرکت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های فعالی که در این راستا فعالیت دارند، قرار دهد.
همچنین می توان بیان کرد که ویکی کابل، بانک جامع اطلاعات سیم و کابل ایران است که در اداره ثبت شرکت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های ایران و ثبت شرکت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های مادرید در سطح جهانی به ثبت رسیده بر آن است تا محیطی ساده، سالم و صمیمی را برای فعالین این صنعت به ارمغان آورد.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ویکی کابل در تماس باشید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *