بانک اطلاعات کابل ایران
بانک اطلاعات کابل ایران
سیستم پشتیبانی کابل

سیستم پشتیبانی کابل

سیستم پشتیبانی کابل جهت ارائه آسان مدیریت کابل برای انواع مختلف سازه ها و  رفع نیازهای مدیران پروژه طراحی شده است. این سیستم ها دارای طیف وسیعی از مشخصات، عمق و قابلیت های بار هستند تا با نیازهای تکنسین هایی که در پروژه های تجاری، صنعتی  و دیگر سازه ها کار می کنند، مطابقت داشته باشد.

انواع سیستم پشتیبانی کابل

1- نردبان کابل

طیف متنوعی از نردبان های کابل از مواد مختلف ساخته شده اند که با انتخاب گسترده ای عمق کابل کشی و قابلیت بارگذاری را ارائه می دهند. آنها یک راه حل مدیریت کابل برای کاربردهای سنگین تجاری، صنعتی یا دیگر ارائه می دهند. همچنین آنها در طول های مستقیم عرضه می شوند، اما از اتصالات برای ایجاد تغییرات جهت یا سطح با خم شدن استفاده می کنند.

2- کابل ترانکینگ

لوله کابل از ورق فولادی با کیفیت بالا ساخته شده است. این روند به طور گسترده در صنعت ساختمان برای پشتیبانی و حفاظت از کابل سبک استفاده می شود. به عبارتی می توان آن را به طیف وسیعی از ترکیبات عرض و ارتفاع تبدیل کرد، بنابراین یافتن اندازه ای متناسب با نیازهای نصب شما آسان است و به صورت استاندارد عرضه می شود.

3- سینی کابل

برخی از قوی ترین سینی کابل ها ارائه می شود و آنها را با استانداردهای ساختاری و بصری بسیار بالایی تولید می کنند. این نوع سینی کابل ها پشتیبانی مداوم از کابل ها را ارائه می‌دهند، سبک وزن، سریع و مستقیم برای نصب تقریباً در هر مکانی هستند و به طور کلی به این معنی است که موجب تغییر خدمات کابل کشی در طول عمر یک پروژه می شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله قوانین و مقررات نصب کابل و سیم پیشنهاد می‌شود.

کابل های برق

کابل برق

کابلی که برای انتقال و توزیع برق استفاده می شود، کابل برق نامیده می شود. همچنین برای انتقال ولتاژ بالا در مکان هایی که استفاده از خطوط هوایی غیرعملی است، استفاده می شود.

کابل برق از سه جزء اصلی یعنی هادی، دی الکتریک و غلاف ساخته شده است. مسیر هدایت جریان در کابل توسط هادی ارائه می شود. فاکتوری را که بر اساس آن ضخامت لایه عایق هادی در کابل ها تعیین می شود، بستگی به ولتاژ دارد.

همچنین عایق یا دی الکتریک ولتاژ سرویس را تحمل می کند و هادی برق را با اشیای دیگر جدا می کند. غلاف اجازه ورود رطوبت را نمی دهد و از کابل ها در برابر همه تأثیرات خارجی مانند حمله شیمیایی یا الکتروشیمیایی و آتش محافظت می کند.

انواع مختلفی از کابل ها در همه جا برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. همه کابل ها کاربرد یکسانی ندارند. عملکرد کابل به نوع آن بستگی دارد.

کابل های برق از سیم های آلومینیمی یا مسی ساخته شده اند که توسط یک پوشش عایق محافظت می شود که می تواند از پلیمرهای مصنوعی ساخته شود. با استفاده از فرایند زره کردن، کابل را می توان از آسیب مکانیکی محافظت کرد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله 5 راه تشخیص سیم داغ پیشنهاد می‌شود.

انواع کابل برق

کابل ها با توجه به هدفشان به 5 نوع طبقه بندی می شوند که عبارت است از:

1- کابل برق ریبون

این کابل شامل چند سیم عایق شده است که به موازات یکدیگر حرکت می کنند و برای انتقال چند داده به طور همزمان استفاده می شود. برای مثال این کابل برای اتصال CPU به مادربرد استفاده می شود و به طور کلی برای اتصال دستگاه های شبکه کاربرد دارد.

2- کابل محافظ

از 1 یا 2 سیم عایق تشکیل شده است که برای انتقال بهتر سیگنال و رفع بی نظمی در فرکانس برق و تداخل خارجی در رادیو، توسط یک محافظ بافته بافته یا فویل مایلار آلومینیمی پوشانده شده است. این کابل ها جریان الکتریکی ولتاژ بالا را منتقل می کنند و توسط یک محافظ محافظت می شوند.

3- کابل  جفت پیچ خورده

دارای دو یا چند سیم مسی عایق شده است که با یکدیگر تابیده شده و دارای کد رنگی هستند. این نوع سیم ها معمولا در کابل های تلفن استفاده می شوند و مقاومت در برابر تداخل خارجی را می توان با تعداد سیم ها اندازه‌گیری کرد.

4- کابل کواکسیال

این نوع کابل ها شامل مس جامد یا هادی فولادی با روکش مس است که در نوار فلزی محصور شده است. این روند به طور کامل با یک ژاکت محافظ بیرونی عایق پوشانده شده است. از این نوع کابل ها برای شبکه های کامپیوتری و شبکه های صوتی و تصویری استفاده می شود.

5- کابل فیبرنوری

این نوع کابل ها، سیگنال های داده نوری را از یک منبع نور متصل به دستگاه گیرنده منتقل می کنند. کابل فیبر نوری توسط شرکت مخابرات برای انتقال سیگنال های تلفن استفاده می‌شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله تفاوت سیم و کابل چیست؟ پیشنهاد می‌شود.

سیم و کابل برق

ویکی کابل، بانک جامع اطلاعات سیم و کابل

ویکی کابل، بانک جامع اطلاعات سیم و کابل ایران است که با توسعه صنعت عظیم سیم و کابل، می‌خواهد با بهترین نحو و امن‌ترین شرایط اطلاعاتی در این زمینه در اختیار تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، نمایندگان و بسیاری از شرکت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های فعالی که در این راستا فعالیت دارند، قرار دهد.
همچنین می توان بیان کرد که ویکی کابل، بانک جامع اطلاعات سیم و کابل ایران است که در اداره ثبت شرکت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های ایران و ثبت شرکت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های مادرید در سطح جهانی به ثبت رسیده بر آن است تا محیطی ساده، سالم و صمیمی را برای فعالین این صنعت به ارمغان آورد.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ویکی کابل در تماس باشید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *