بانک اطلاعات کابل ایران
بانک اطلاعات کابل ایران
قیمت کابل برق مسی

قیمت کابل برق مسی

کابل برق یکی از مهم ترین تجهیزات در صنعت برق است. کابل برق در انواع مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می شود. برخلاف تصور، همه  سیم و کابل برق ها یکی نیستند و هر یک از سیم ها و کابل ها کاربردهای متفاوتی دارند. کابل های برق با توجه به کارایی که دارند قیمت های متنوعی دارند. در این مقاله قیمت کابل برق مسی را بررسی خواهیم کرد و عوامل تاثیرگذار بر قیمت کابل برق مسی را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

سیم و کابل برق چیست؟

اصطلاح پرکاربرد در صنعت برق و ارتباطات، سیم و کابل است که برخی از مردم تفاوتی بین این دو اصطلاح قائل نیستند. این این امر شباهت زیاد این دو به یکدیگر است.

تفاوت سیم و کابل در تعداد هادی آنها است. سیم ها تنها یک هادی دارند، در حالی که کابل ها دارای چند هادی هستند. هادی به کار رفته در کابل و سیم آلومینیوم و مس است. یکی دیگر از تفاوت های سیم و کابل روکش آنها است. کابل های برق دارای روکش هستند، سیم های برق فقط از فلزات نام برده تشکیل شده اند. و هیچ گونه روکشی ندارند.

قیمت کابل برق مسی

انواع سیم و کابل برق

همانطور که پیش تر گفتیم سیم و کابل های برق انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد خاصی خودشان را دارند. در این قسمت به معرفی انواع سیم و کابل برق به طور مختصر خواهیم پرداخت کابل برق مسی را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

سیم برق مفتولی

سیم های برق مفتولی از فولاد تشکیل شده اند که در صنعت برق کشی ساختمان از آن استفاده می کنند.

سیم برق افشان

سیم افشان که همان سیم های برق معمولی هستند. در صنعت ساختمان کاربرد زیادی دارند. این سیم ها دارای هادی تک رشته از جنس مس یا آلومینیوم هستند. هادی این سیم با روکش نازکی از جنس پلاستیک PVC پوشانده شده است.

سیم برق نیمه افشان

سیم نیم افشان یا سیم خشک از مجموعه سیم که به هم تنیده و پیچ خورده اند، ساخته شده است.

کابل افشان

کابل های افشان دارای انعطاف پذیری بالایی هستند. کابل های افشان در انواع زیادی تولیدد می شوند. برخی از این نوع کابل ها با روکشی از جنس LSZH ساخته می شوند که در صورت آتش سوزی مواد سمی در هوا منتشر نمی کنند.

کابل برق مفتولی

این نوع از کابل برق ها معمولا تک رشته ای هستند که با یک لایه روکش مخافظ پوشانده می شوند. کابل های مفتولی نسبت به کابل  برق افشان انعطاف پذیری کمتری دارند. این نوع کابل ها رسانای خوبی برای جریان الکتریسیته به شمار می روند.

کابل آنتن و کواکسیال

این نوع کابل ها برخلاف کابل های دیگر جریان الکتریسیته را انتقال نمی دهند. بلکه وظیفه انتقال اطلاعات را برعهده دارند.

قیمت کابل برق مسی

کابل تلفن

کابل تلفن از دو سیم هادی رسانا تشکیل شده. که در صنعت مخابرات کاربرد دارند. یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع کابل استفاده چند کاناله از یک رشته کابل است.

زره کابل

یک دیگر از پرکاربردترین کابل برق، زره کابل است. زره کابل به کابل های برقی که از زره و سیم آلومینیومی یا زره و سیم فولادی ساخته شده، می گویند. از زره کابل در مکان های رو باز و پروژه های که نیاز است کابل برق را دفن کنند، استفاده می شود. این کابل ها مسئولیت حفاظت مکانیکی از کابل ها در موقعیت های مختلف را برعهده دارند.

کابل برق مسی

کابل برق مسی نوعی از  کابل است که برای انتقال جریان الکتریکی از آن استفاده می کنند. برای تولید سیم و کابل برق از هادی های با جنس آلومینیوم و مس استفاده می کنند. ویژگی های مس بهتر از آلومینیوم است، اما قیمت بیشتری نسبت هادی آلومینیومی دارد. مس رسانایی بهتری نسبت به دیگر سیم ها دارد البته با این به این نکته توجه کرد که مس انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سیم و کابل های دیگر دارد. 

انواع کابل مسی

کابل برق مسی انواع مختلفی دارد که با مولفه های مختلفی از یکدیگر جدا می شود.

کابل برق مسی از نظر ساخت به دو نوع افشان (نرم) و مفتول (خشک) یا نیمه افشان تقسیم می شود.

کابل مسی افشان: کابل های افشان دارای هادی نرم و انعطاف پذیر هستند. این نوع از کابل ها از تعداد زیادی سیم نازک مسی تشکیل شده است که در زیر یک عایق پلاستیکی قرار گرفته اند.

کابل مسی مفتولی: این کابل ها از یک مفتول ساخته شده اند. کابل مسی مفتولی بیشتر در زیر خاک استفاده می شوند همچنین این نوع از کابل مسی انعطاف پذیری بسیار کمی دارد، اما هدایت الکتریکی بیشتری دارد.

کابل مسی نیمه افشان: این نوع از کابل ها خاصیتی ما بین کابل افشان و کابل مفتولی دارد. کال مسی نیمه افشان انعطاف پذیری مانند کابل افشان ندارد، اما مانند کابل های مفتولی خشک نیستند.

قیمت کابل برق مسی

مزایای استفاده از کابل برق مسی

  • ایمنی بالا در هنگام استفاده
  • کاربرد زیاد و متنوع 
  • خاصیت انعطاف پذیری
  • مقاومت و دوام بالا
  • سازگار با انواع سیم کشی ها

قیمت کابل برق مسی

قیمت کابل برق مسی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از عوامل تاثیرگذار در قیمت کابل مسی شامل شکل هادی، تعداد رشته، جنس عایق، نوع شیلد، کاربرد کابل، سطح مقطع، برند و شرکت سازنده بستگی دارد.

خرید کابل مسی

برای خرید کابل برق مسی شما باید به نکات زیادی توجه کنید. برخی از این نکات را برای شما توضیح خواهیم داد

  • شما برای خرید این کابل باید به کاربرد آنها توجه کنید. 
  • یکی دیگر از مولفه های دیگر قیمت کابل برقی است.
  • شما برای استفاده از کابل برق باید مهارت لازم را داشته باشید، در صورت عدم مهارت در استفاده از کابل برق می توانید از افراد ماهر کمک بگیرید.

ویکی کابل، بانک جامع اطلاعات سیم و کابل

ویکیکابل، بانک جامع اطلاعات سیم و کابل ایران است که با توسعه صنعت عظیم سیم و کابل، می‌خواهد با بهترین نحو و امن‌ترین شرایط اطلاعاتی در این زمینه در اختیار تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، نمایندگان و بسیاری از شرکت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های فعالی که در این راستا فعالیت دارند، قرار دهد.
همچنین می توان بیان کرد که ویکیکابل، بانک جامع اطلاعات سیم و کابل ایران است که در اداره ثبت شرکت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های ایران و ثبت شرکت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های مادرید در سطح جهانی به ثبت رسیده بر آن است تا محیطی ساده، سالم و صمیمی را برای فعالان این صنعت به ارمغان آورد.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ویکیکابل در تماس باشید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *